Екологічна грамотність і здорове життя



Екологічна грамотність і здорове життя

 Гра “Мій екологічний слід”
Мета гри: ознайомити з поняттям екологічного сліду, продемонструвати учасникам, наскільки особистий стиль життя впливає на екосистему, обговорити можливість змін у власній діяльності.

         Хід гри:

Обговоріть з гравцями:

·        Скільки місця вони займають на Землі?

·        Від чого це залежить?

·        Чи можна вважати, що ми займаємо лише те місце, що відповідає площі ніг, коли ми стоїмо, чи нашого тіла, коли лежимо?

Утворіть шеренгу. Запропонуйте визначити площу Землі, яка працює на задоволення потреб кожного. Зачитуйте запитання, і нехай ті, хто відповідає Так на запитання з додаванням балів, - роблять маленький крок уперед, ті, хто відповідає Ні на ці ж запитання, - стоять на місці. Гравці, що відповідають Так на запитання з відніманням балів, - роблять маленький крок назад. “Ні” – стоять на місці. Стисло обговоріть розташування гравців.

Роздайте гравцям анкети і організуйте підрахунки. Запропонуйте учасникам порівняти свій слід із середнім глобальним та регіональним показниками.

Інформація. “Екологічний слід”  це площа ділянки суші та води, необхідна людині або групі людей для постачання природних ресурсів та поглинання відходів, залежно від потреб людини у їжі, товарах, послугах, енергії. Екологічний слід виражається у глобальних гектарах – стандартизованих одиницях із врахуванням біопродуктивності різних екосистем. Термін екологічний слід був запропонований у 1992 році професором Колумбійського університету  Вільямом Різом.

На Землі на людину припадає лише 2,1 гектара. Якщо всі мешканці світу використовували б більше – нам би знадобилась ще одна планета. Середнє значення екологічного сліду: середній мешканець США використовує близько 12,2 га, середній європеєць – 6,3 га, канадець – 6 га, австралієць – 5 га, нікарагуанець – 3 га, а житель Бурунді чи Шрі-Ланки – лише 1 – 1,5 га.

Анкета. Інструкція. Додавай чи віднімай бали, що стоять після кожного твердження.

Так учні визначають свій екологічний слід. Далі відбувається обговорення:

1.     Які саме дії впливають на збільшення площі екологічного сліду?

2.     Які звички ви могли б змінити, а які – ні?

3.     Від чого ви могли б відмовитись?



Підводимо дітей до висновку: будь-яка діяльність має наслідки, що впливають на стан довкілля. Регулювання власних потреб і звичок зменшує негативний вплив на природне середовище.


Наступна гра Світ у 2050 році.

Мета гри: усвідомити актуальність проблеми зміни клімату та наслідки цих змін, необхідність запобігання змінам клімату.
Ми запропонували учням спрогнозувати майбутнє та створити макет газети про події 2050 року. Учні працюють у малих групах, а потім презентують свою газету перед класом.
Зараз кожна група отримає макет газети, яку створили учні. Обговоріть її у своїй групі та презентуйте.
Обговорення:
1.     Які думки, почуття виникли у вас під час цієї гри?
2.     Що потрібно зробити, аби не допустити цього та зробити майбутнє кращим?

Гра Зелена планета.
Ми пропонуємо вам написати на листках ваші дії, які ви будете робити, щоб зберегти нашу Землю зеленою і квітучою. А потім прикріпіть ці листочки на дереві, яке символізує нашу Землю.